Всеукраїнський загальнополітичний освітянський тижневик
|
||
Кошерне — не прийнятне для православногоЙдеться не тільки про єврейські підприємства, а й про неєврейські, пов’язані із кашрутом, тобто ті, які включають у ціну своєї продукції вартість спеціальних кошерних послуг рабинів. Як вони самі визнають (на сайті московських хасидів Берла Лазаря), за перевірку кошерності рабини вимагають з підприємств чималі гроші, і не безпідставно вимагають — сертифікат кошерності дає неабияку комерційну вигоду. Є в цій акції і духовний сенс. Слово «кошер» з івриту перекладається — «такий, як треба», тобто якісний, і стосується не тільки продуктів, а й речей. У всіх народів свої кулінарні особливості, свої закони приготування їжі, застілля, гостинності. Наприклад, на Сході, Кавказі, та й на Русі вважається за обов’язок пригощати гостя найкращим, що є в домі. У євреїв же навпаки — за релігійним законом, найкраще — «кошерне» — має право споживати тільки єврей та його співплемінники. Поняття кошерності в кулінарії означає, що тільки єврей має споживати особливу їжу, і цим він теж відрізняється від інших народів. До того ж і посуд для нього має бути особливим — «кошерним». Навіть у скороченому варіанті «Кіцур Шульхан арух», виданому в РФ Коганом і Шаєвичем (М., 2001, розділ 38, 116) вказується на суворе дотримання правил користування таким посудом: «Не можна залишати посуд в будинку неєврея, бо є небезпека, що він скористається ним; навіть реміснику залишати посуд, аби той полагодив його, забороняється» (с. 121). Якщо єврей змушений приготувати їжу на плиті гоя, то, за приписом, він має її пропекти і підкласти під свій горщик залізний лист (с. 279). Крім того, «потрібно пильнувати, щоб єврей і неєврей не готували їжу поруч, якщо один готує кошерне м’ясо, а інший — некошерне і їхні каструлі чи то сковорідки відкриті» (с. 121). Коли президент РФ Путін з нагоди візиту ізраїльського президента у січні 2001 року вирішив влаштувати у Кремлі кошерну кухню, — за свідченням єврейської преси, туди запросили цілу гвардію рабинів. І ті пропікали паяльними лампами і ошпарювали крутим окропом кухонні раковини («Лехаїм», 2001, лютий; The New York Times, 24.01.2001). За законом, багато видів продуктів не можуть бути кошерними, якщо вони виготовлені не євреєм або коли за їхнім виготовлення не спостерігав єврей. У згадуваному хасидському повчанні про кошерність читаємо: «За єврейськими законами, необхідно, щоб за доїнням корови і приготуванням молочних продуктів спостерігав «машгіах» — довірена особа рабина, а на всіх молочних продуктах стояв знак кошерності. Хліб, як і будь-яка інша випічка, вважається кошерним, якщо його випікав єврей і від тіста була відділена «хала» — невеликий шматок тіста (близько 30 г) для спалення (мабуть, як принесення в жертву. — М.Н.). Але якщо хліб випікається у великих пекарнях, то достатньо, аби єврей постерігав за випіканням і пильнував вогонь у печі» (jeuish.msk.ru/kosher.htm). У кодексі «Кіцур Шульхан арух» (видання КЕРООР, М., 2001) розділ 38 називається «Закони гойського хліба, гойського варива і гойського молока». У ньому зазначено: «Єврейський хліб, випечений неєвреєм, гірший за простий хліб гоя, він заборонений, як і вариво гоя, якщо єврей не зробив піч кошерною, не підкинув туди дров». «Яйце можна з’їсти сирим, якщо ж його зварив неєврей — воно заборонене. Те саме стосується всякої іншої їжі». «Що ж до вживання кави… какао або чаю у неєврея, — то всякий, хто пильнує свою душу, мусить відмежуватися від цього». «Неєврейський сир заборонений для споживання. Якщо ж єврей спостерігав за доїнням корови і виготовленням сиру і якщо сир під час виробництва не належав євреєві, — він заборонений для вживання» (с.100-101). У розділі 47 забороняється «звичайне неєврейське вино, до якого торкнувся неєврей». І навіть якщо вино кошерне, то «то після доторку неєврея його вже не можна пити» (123). Як бачимо, поняття кошерності пов’язане навіть не з вищою якістю продукту, а з принципом «єврей — неєврей». Звісно, всі ці закони кошерності мають релігійне підгрунтя і випливають з талмудівських законів про богообраність євреїв. Мовляв, лише євреї — люди. Катрут — відображення цього юдейського расизму в кулінарії, свого роду кулінарний «Шулхан арух». Згідно з цим законом, якщо гой своїм доторком «осквернив» їжу, — єврей не отримує йому призначеної містичної духовної сили. Таким чином, кошерна їжа, яку юдеї називають «їжею для душі» (назва першого розділу хасидського повчання про кашруту), пов’язує їх духовно з богом. Найбільше цей зв’язок простежується щодо м’ясних кошерних продуктів, коли їх отримано після шхіти — ритуального юдейського забою тварин — тоді вони мають в собі «іскру» єврейського «божества». Цей ритуал описано у відомій праці Розанова. Він наводить розповідь ветеринара-очевидця шхіти: «Забій тварини вражав жорстокістю та фанатизмом. Жертовній тварині злегка послаблювали пута, аби та могла стояти на ногах; у цьому положенні її весь час підтримували троє помічників, не даючи впасти, коли вона ослабне від втрати крові. Різник, озброєний ножом — довгим, у пів аршина, вузьколезим і загостреним на кінці — в одній руці й довгим шилом — в другій, спокійно, повільно, розважено наносив тварині глибокі колючі рани, діючи по черзі цими знаряддями. До того ж кожен свій удар звіряв за книжкою, яку хлопчик тримав розгорнутою. Кожен удар супроводжувався «відповідними молитвами, які казав різник». («Жертвенный убой. Что мне случилось увидеть»//Розанов В.В. Обонятельное и осязательное отношение евреев к крови. — Париж, 1929). Нестерпно навіть уявити, яких фізичних і психічних мук зазнає під час цих катувань нещасна тварина, коли в такий спосіб з неї, ще живої, випускають кров. Саме через таку жорстокість кошерний забій у деяких європейських країнах (Швейцарії, Швеції, Норвегії, Данії, Голландії) заборонено захисниками тварин. (Звісно, рабини називають це характерним «єврейським антисемітизмом».) Зараз у великих хасидських громадах ритуальний забій тварин заборонено. Така ідоложертовна ритуальна кулінарія суперечить моральним і естетичним почуттям кожної нормальної людини, тим більше православному світогляду. Влада повинна відгородити неєврейське населення у своїй країні, на рідній землі, від зневаги до його релігійних почуттів. За матеріалами ЗМІ «Окошерені» продуктиНапої безалкогольні: |
||
© «ПЕРСОНАЛ ПЛЮС». Усі права застережено. Передрук матеріалів тільки за згодою редакції. З усіх питань звертайтеся, будь ласка, gazetapplus@gmail.com |